2023/09/11 بدون نظر دریچه منهول

منهول در لغت به معنای چاهک بازدید آدم رو است که برای اتصال چند خط راه به یکدیگر به کار می رود. منهول بتنی پوششی است که موقتا این فضا را مسدود می کند تا در دسترس همگان قرار نگیرد. این دریچه ها در انواع مختلفی تولید می شوند و آنها را در سطح شهر می توان مشاهده کرد. برای توضیحات بیشتر درمورد منهول بتنی در ادامه باما همراه باشید.

ویژگی و مزایا دریچه بتنی

  • مقاومت بالا در برابر فشار های زیاد
  • مقاومت بالا در برابر نور افتاب
  • عدم تولید صدا هنگام عبور و مرور وسایل نقلیه:این دریچه ها به دلیل وزن بالایی که دارد به خوبی چفت و محکم می شوند و بر خلاف دریچه های چدنی هنگام عبور خودرو صدایی تولید نمی کنند.
  • مقاوم در برابر زنگ زدگی: دریچه های بتنی بر خلاف دریچه های چدنی، محدودیتی برای استفاده در محیط های مرطوب ندارند و فقط باید در برابر نفوذ یون سولفات و یون کلرید موجود در آب حفاظت شوند.

معایب دریچه منهول بتنی

به علت پایین بودن کیفیت سیمان و بتن استفاده شده در دریچه منهول بتنی در زمستان با گذر زمان با یخ زدگی و یخ گشایی در اثر انبساط و انقباضی که به وجود می آید موجب فشار به دریچه و شکستگی دریچه منهول بتنی می شود. همچنین نفوذ کردن یون سولفات به داخل بتن باعث به وجود آمدن انبساط زیادی می شود و به مرور باعث تخریب سطح بتن می شود. یکی از معایب قابل توجه این دریچه وزن بالای آن است که حمل و نقل را سخت می کند و هزینه جا به جایی را بالا میبرد. باز شدن درب این دریچه به همین دلیل بالا بودن وزن سخت است و یکی دیگر از معایب آن به شمار می رود.

نحوه ساخت دریچه منهول بتنی

برای ساخت دریچه منهول بتنی ابتدا میلگردها را به صورت آرماتوربندی شده در کنار هم قرار میدهند. سپس الیاف نانو، سیمان و بتن بر روی آنها پاشیده می شوند. پس این ترکیب در قالب قرار داده شده و بعد از اینکه مواد به خوبی هم را گرفتند و سفت شدند، آنها را از قالب خارج می کنند. بعد از تمام شدن این کار دریچه را برای تست به جای مخصوص این کار می برند. توجه داشته باشید در هنگام تهیه محصول همه جای آن را بررسی کنید که ترک یا شکستگی نداشته باشد چون باعث کاهش عمر دریچه می شود و به ضرر شما است.

استاندارد و سایزبندی دریچه منهول بتنی

A15: این دریچه ها 1.5 تن فشار مستقیم را تحمل می کنند و در پیاده رو ها قرار می گیرند.

B125: این دریچه منهول تا 12.5 تن فشار را تحمل می کند و اکثرا در محل پارک خودروها یا در مکان هایی که ماشین و دیگر وسایل نقلیه به ندرت عبور می کنند، استفاده می شوند.

C250: تحمل باری و فشار این مدل، 25 تن است. و در محل هایی که بیشتر از 5 متر با خیابان فاصله ندارد، استفاده می شوند.

D400: این مدل می توانند نزدیک به 40 تن فشار مستقیم را تحمل کنند. از این رو قیمت دریچه بتنی مدل d400 به مراتب بالاتر از دیگر نمونه های دریچه منهول است. و برای محل عبور خودرو استفاده می شود.

E600: این نوع تا 60 تن وزن را تحمل می کند و برای بنادر استفاده می شود.

F900: این نوع گرانتریندریچه منهول بتنی را شامل می شوند. این دریچه ها قادر به تحمل 90 تن فشار مستقیم هستند و ازین رو بیشتر در فرودگاه ها کاربرد دارند.

قیمت دریچه منهول بتنی

قیمت دریچه منهول بتنی به عوامل مختلفی بستگی دارد به همین دلیل در نوسان است. به همین دلیل برای خرید و اطلاع از قیمت ها می توانید با شماره های کارشناس مجموعه در ارتباط باشید تا از بروزترین قیمت این دریچه ها باخبر شوید. و لازم به ذکر است قیمت این دریچه ها ارزان تر از دیگر انواع آن است و طرفداران زیادی نیز دارد.

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{ "@context" : "http://schema.org", "@type" : "Person", "name" : "loolehcenter", "url" : "http://loolehcenter.ir", "sameAs" : [ "http://instagram.com/abyaransanat" ] } 09127066166 کارشناس