2023/08/13 بدون نظر لوله کاروگیت

برای نصب هر نوعی از لوله ها اول باید اطلاعات کافی داشت چون از آنجا که بیشتر لوله در فاصله ای تعیین شده زیر زمین دفن میشوند، تعمیر یا تعویض انها مشکل زیادی خواهد داشت برای همین بایدبهترین لوله کاروگیت ای انتخاب شود که در برابر فشار های بالا مقاوم باشد.ما در ادامه به سوال لوله کاروگیت چیست پاسخ میدهیم.

لوله کاروگیت به عنوان یکی از کاربردی ترین لوله های انعطاف پذیر معرفی میشوند.

لوله پلی اتیلن دوجداره

لولــه کاروگیت از مواد پلی اتیلن و ظاهری شبیه به لوله خرطومی دارد و در انواع ساخت و ساز استفاده میشود،از وزن سبک و قیمت مناسبی برخوردار است و برای استفاده چه در پروژه های کوچک و چه بزرگ و پیشرفته مهم هست قبل این کار اطلاعات لازم در مورد این لوله را بدانید.

لوله کاروگیت ویژگی هایی از جمله دوام و استحکام،وزن کم،طول عمر بالا،مقاوم در برابر فشار،قیمت مناسب و …. به همین دلیل در اکثر صنایع استفاده میشوند.

لولـه کاروگیت (لوله دوجداره پلی اتیلن )

لوله های کاراگیت از جمله پلاستیک های سبک به حساب می آید که از ماده ای به نام پلی اتیلن با چگالی بالا یا پلی وینیل کلراید ساخته میشوند.این لوله ها ظاهر مارپیچ و سطح داخلی آنها به رنگ آبی و زرد است و این محصولات بیشتر به عنوان لوله های غیر فشاری کاربرد دارند که از نیروی گرانش زمین برای انتقال مواد بهره می برند.

بهترین لوله های کاروگیت بیشتر در انتقال فاضلاب کاربرد دارد و البته کاربرد و قیمت سایز های مختلف آن با توجه به نوع تولید محاسبه میشود.هرچه از مواد اولیه بهتر و با کیفیت تر استفاده شود،کاربرد آن به مراتب صنایع بیشتری را در بر میگیرد.

لوله های کاروگیت با نام های دیگری همچون لوله کاراگیت ،لوله اسپیرال مسلح،لوله پلی اتیلن فاضلابی شیاردار،لوله آکاردئونی و لوله خرطومی فاضلاب نیز شناخته میشوند.

مزایای لوله های کاروگیت

  • مقاومت بالا در برابر خوردگی و مواد شیمیایی و همچنین اشعه ماورا بنفش
  • داشتن عمر طولانی و انعطاف پذیری بالا
  • دامنه وسیع دمایی در هنگام عملکرد
  • نصب آسان به دلیل انعطاف پذیری بالا
  • حمل نقل آسان به دلیل سبک بودن وزن
  • مقاومت بالا در برابر سایش و عدم ایجاد اصطکاک در مسیر سیال
  • ضریب اصطکاک بسیار پایین و حرکت روان تر مواد در داخل آن ها
  • مقاومت بالا در برابر سایش و امکان جوش پلاستیک
  • رفتار مکانیکی بهتردر مقایسه با دیگر لوله ها

انواع لوله کاروگیت

لوله های کاروگیت نیز مثل لوله های فلزی،یو پی وی سی،لوله های پلاستیکی و…. انواع مختلفی دارند و هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند.از مهمترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

لوله کاروگیت زهکش

این لوله و اتصالات نیز نوعی از لوله های کاروگیت هستن که با دریل یا فرز شیاردار شده اند.از این لوله ها در زمین های ورزشی و زمین کشاورزی برای جمع آوری آب های زیرزمینی استفاده میشوند.

لـوله کاروگیت پلی اتیلن

لوله های کاروگیت پلی اتیلن خود به سه دسته نوع C،نوع D و نوع S تقسیم میشوند که هرکدام خاصیت و ویژگی های مخصوص خود را دارند و همچنین میتوانند کاربرد های متفاوتی داشته باشند.

انبار لوله کاروگیت

لوله کاروگیت سوراخ دار H.D.P.E

این نوع لوله ها مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی دارند و برای بازیافت رسوبات درصد پایین از مس و نقره استفاده میشوند.محلول سیانید در خاک های شامل طلا و نقره اسپری میشود و مواد معدنی به ترکیبات شیمیایی تبدیل میشوند.

انواع اتصال در لوله های کاروگیت

اتصالات لوله کاروگیت معمولا به چهار روش انحام میشود:

جوش اکستروژن:این روش جوش برای لوله های با سایز بزرگتر از 80 سانتی متر استفاده میشودبرای انجام این مدل جوش،لبه های دولوله را حرارت میدهیم و دستگاه اکسترودر مواد پلیمری مذاب را در میان انها تزریق میکنیم.این نوع اتصال مقاومت بالایی در برابر ضربه ها دارد.

اتصالات مکانیکی

این نوع اتصالات با استفاده از کوپلینگ های فشاری صورت میگیرد و سرعت انجام آنها نیز با بقیه اتصالات دیگر بسیار بیشتر است.

جوش بات ولد

این نوع اتصال به عنوان اتصال حرارتی نیز شناخته میشوند در این روش لبه های دو لوله را به دمای بالای 200 درجه سانتیگراد میرسانیم و سپس بر روی هم فشرده میشوند.این روش مشکلاتی همچون هم تراز شدن در خطوط طولانی انتقال فاضلاب به وجود آورد.

کاربرد های لوله کاروگیت

عمر طولانی،سایزبندی های مختلف و قیمت مناسب آنها باعث شده که صنایع زیادی ازین نوع لوله استفاده کنند.همچنین به دلیل دو لایه بودن ساختار آنها مقاومت بالایی در برابر جریان الکتریکی فراهم می آورد.

لوله اسپیرال مسلح

مهم ترین کاربرد های لوله کاروگیت:

  • استفاده در سیستم آبیاری و کشاورزی
  • انتقال آب ناشی از بارش باران
  • جابجایی مواد سیال در کارخانجات مختلف
  • تصفیه خانه ها و مراکز توزیع آب
  • استفاده در فاضلاب ساختمان مسکونی با تراکم لوله کشی بالا
  • استفاده به عنوان لوله خم گرم برای انتقال کابل برق

خرید لوله کاروگیت

شرکت لوله سنتر به عنوان یکی از تولید کنندگان لوله در داخل ایران شناخته میشود که محصولات خود را در سایز های مختلف به مشتریان ارائه میدهد.اگر قصد خرید و استفاده از لوله های کاروگیت در سیستم لوله کشی خود هستید،میتوانید با مشاورین ما تماس برقرار کرده و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

قیمت لوله کاروگیت

قیمت لوله کاروگیت مثل دیگر لوله ها میتواند تحت تاثیر فاکتورها و عوامل دیگری قرار گیرند.لوله های کاروگیت همانند انواع لوله ها انواع مختلفی از نظر جنس،سایز،رنگ،ضخامت،کاربردو… داشته باشند به همین دلیل قیمت آنها میتواند تحت تاثیر فاکتور های مختلفی قرار بگیرد.این فاکتور ها عبارتند از:

  • نوسانات نرخ ارز
  • حجم لوله های خریداری شده
  • برند و شرکت تولید کننده
  • قیمت مواد اولیه
  • مدت زمان گارانتی
  • استاندارد های لوله
  • وزن لوله ها

جمع بندی نهایی

در این قسمت به سوال لوله کاروگیت چیست پاسخ دادیم.

لوله های کاروگیت همانطور که گفتیم به علت قیمت مناسب و انعطاف پذیری بالا و…. در صنایع مختلفی استفاده میشود و تولید این لوله ها تحت استانداردهای مختلفی انجام میشود به همین دلیل مقایسه انها با دیگر لوله ها مقرون به صرفه است.

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{ "@context" : "http://schema.org", "@type" : "Person", "name" : "loolehcenter", "url" : "http://loolehcenter.ir", "sameAs" : [ "http://instagram.com/abyaransanat" ] } 09127066166 کارشناس