2021/06/27 5 نظرات دریچه منهول کوپلیمری

دریچه منهول کوپلیمری سایز 60 پیاده روی

کوپلیمر چیست؟

قبل از توضیح دریچه منهول کوپلیمری اول بدانیم کوپلیمر چیست. به مولکول ها درشت پلاستیک که ساختار آن بسیار ساده و کوچک است به نام مونومر تشکیل میشوند، پلیمر یا بسپار میگویند. درصورتی که که این منومرهای سازنده پلاستیک ، سازنده یک نوع پلیمر خاص باشند به آن هموپلیمر گفته میشود و از جمله آنها میتوان به پلیمر هایی مانند پلی استایرن، پلی پروپیلن، پلی اتیلن و PVC  اشاره کرد. کوپلیمر از ترکیب دو یا چند پلیمر بالا، بسته به نوع مورد نیاز دریچه استفاده میشود.
پرکاربردترین نوع پلیمر ها  که در صنعت استفاده میشود میتوان به لاستیک استایرین بوتادین( SBR ) پلیمر های سه گانه اکریلوننیتریل بوتادین استایرن یا همان ( ABS ) و پلی استایرن های ضربه پذیر( HIPS ) اشاره نمود. نکته قابل توجه در رابطه با کوپلیمر ها متفاوت بودن خواص شان نسبت به منومرهای تشکیل دهنده آنهاست.

لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصول با ما تماس بگیرید
0912-8334186 . . . . . . . 0912-7066166 / 021-66144527 . . . . . . . . .021-66145209
دریچه منهول کوپلیمری سایز 60 رنگ زرد

دریچه منهول کوپلیمری چیست ؟

دریچه منهول کوپلیمری یا اتصال کوپلیمری، نوعی دریچه است که در آن دو قسمت از لوله‌های پلاستیکی با استفاده از یک قطعه کوپلیمری به هم متصل می‌شوند. این نوع دریچه‌ها به عنوان جایگزینی برای دریچه‌های فلزی و پلی‌اتیلنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دریچه‌های منهول کوپلیمری از مزایایی همچون سبک وزنی، دوام و مقاومت به شکستن بیشتر نسبت به دریچه‌های فلزی و همچنین عدم نیاز به صافی و چسباندن استفاده می‌کنند.

علت استفاده از کوپلیمر در ساختن دریچه منهول میتوان به :

  • قیمت پایین
  • ضدسرقت بودن
  • وزن بسیار مناسب و راحت بودن حمل و نقل

امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است و به عنوان یک جایگزین قوی در بین دریچه منهول چدنی و بتنی پیدا کرده است.

کاربرد دریچه منهول کوپلیمری

دریچه های کوپلیمر به دلیل وزن بسیار سبک و قابلیت تولید در رنگ بندی های مختلف و طرح های مختلف در صنایع آب، برق، گاز، نفت، مخابرات و کاربرد های شهری نیز استفاده میشود.

دریچه منهول کوپلیمری به دلیل زیبایی خاص خود تمام استاندارد های لازم برای مبلمان شهری را دریافت کرده و زیبایی منحصر به فرد آن بین تمام درچه های منهول نیز زبان زد میباشد .

انواع دریچه منهول کوپلیمری

در سه نوع :

  • ترافیکی
  • پیاده روی ( آدم رو )
  • 40 تن ( D400 )

تولید میشوند .

دریچه منهول کوپلیمری پیاده رویی یا غیر ترافیکی(با وزن و مقاومت کمتر) و در نوع ترافیکی (با وزن و مقاومت بیشتر) و نوع D400 یا 40 تن توانایی تحمل 40 تن بار را داراست که کلاس های کاری B125 , C250 و A15  بین مصرف کنندگان خیلی مورد توجه قرار گرفته است که در نوع حفره دار یا آبرو نیز تولید میشود.

ابعاد دریچه منهول های کوپلیمری

بسته به نیاز و سفارش مشتری در اشکال دایره ای، گرد، مربعی و مستطیلی در ابعاد مختلف 32 تا 80 سانت تولید و به بازار عرضه میشود.

وزن و قیمت دریچه های منهول نانو کامپوزیت

این دریچه ها نسبت به سایر دریچه های منهول تولید شده در بازار، از وزن و قیمت پایینی برخورد دار است. به طور واضح تر اگر بخواهیم توضیح بدیم همه پارامتر های مفید و مؤثر بر روی وزن دریچه های منهول مانند شکل ، ابعاد و بار قابل تحمل را ثابت فرض کنیم دریچه های کوپلیمری سبکترین دریچه های منهول در سطح بازار میباشند.

وزن کم دریچه های منهول هم نقطه قوت آن به حساب می آید و هم نقطه ضعف، به عبارت بهتر سبک بودن این دریچه ها از یک طرف موجب راحتی در حمل و نقل و نصب آنها میشود و هزینه های باربری و نصب آن به طور قابل چشمگیری کاهش پیدا میکند .همچنین سبب آسان تر شدن فرایند باز کردن به منظور بازدید دوره ای از تاسیسات زیرزمینی میگردد.

اما از طرفی وزن کم باعث میشود تا دریچه های کوپلیمر در صورت عدم بکارگیری قفل مناسب هنگام عبور وسایل نقلیه ،صدای بلندی تولید کند. در اثر فشار بالای آب های سطحی هنگام سیلاب ها و یا هنگام عبور وسایل نقلیه با سرعت بالا از جای خود بلند بشود ولی این مشکل را با بکارگیری قفل مناسب از بین برد.

مزیت های دریچه منهول کوپلیمری

  • وزن بسیار کم: در میان تمام دریچه های موجود در بازار ، دریچه منهول کوپلیمری از وزن سبک قابل توجهی برخوردار است .
  • قیمت بسار کم در مقایسه با دریچه منهول چدن داکتیل و کامپوزیت
  • مقاومت بالا در برابر فشار، ضربه و خوردگی
  • ضد سرقت: به دلیل استفاده از مواد غیر بازیافت این نوع دریچه ها جذابیت پایینی برای سارقان دارند.
  • مقاومت بالا در محیط های حاوی سولفات و کلر: استفاده راحت در مناطقی که در تماس با خاک یا آب آلوده به سولفات و کلر هستند، بدون درگیر واکنش شیمیایی شدن یا کوتاه شدن عمر مفید.
  • مقاومت در برابر یخ زدگی و یخ گشایی: بدلیل نفوذ بسیار پایین مشکلی با تماس با آب ندارند و دچار فرایند دوره ای ذوب و یا انجماد نمیشوند.
  • قابلیت تولید در طرح ها و رنگ های مختلف
  • ظاهر زیبا و مناسب مبلمان شهری

لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید . . .

0912-8334186 …………………. 0912-7066166

021-66144527 …………………….. 021-66145209

پست هایی که شاید دوست داشته باشید مطالعه کنید

دریچه منهول کوپلیمری

دریچه کوپلیمری

برچسب ها
{ "@context" : "http://schema.org", "@type" : "Person", "name" : "loolehcenter", "url" : "http://loolehcenter.ir", "sameAs" : [ "http://instagram.com/abyaransanat" ] } 09127066166 کارشناس